ДСТУ Б В.2.3-3-2000 (ГОСТ 30412-96) Дороги автомобільні та аеродроми. Методи вимірювань нерівностей основ і покриттів

Передмова

1 РОЗРОБЛЕНИЙ
Державним дорожним науково-дослідним інститутом (СоюздорНИИ) Російської Федерації
ВНЕСЕНИЙ Мінбудом Росії
2 ПРИЙНЯТИЙ
Міждержавною науково-технічною комісією із стандартизації, технічного нормування і сертифікації у будівництві (МНТКБ) 15 травня 1996 р.
З ВВЕДЕНО ВПЕРШЕ
 Наказом Держбуду України від 23.02.2000
№33
Даний державний стандарт України не може бути повністю або частково відтворений, тиражований і розповсюджений як офіційне видання без дозволу Держбуду України

Чинний від 2000-07-01

1 ГАЛУЗЬ ВИКОРИСТАННЯ

Даний стандарт поширюється на методи вимірювань нерівностей поверхні основ і покриттів автомобільних доріг, вулиць у містах і сільських поселеннях, а також азродромів у період їх будівництва (реконструкції) і експлуатації.

2 НОРМАТИВНІ ПОСИЛАННЯ

У даному стандарті використані посилання на такі стандарти:
ГОСТ 10528-90    Нивелиры. Общие технические условия
ГОСТ 20993-75    Шины пневматические радиальные для легковых автомобилей. Основные параметры и размеры
ГОСТ 24555-81    Система государственных испытаний продукции. Порядок аттестации испытательного оборудования. Основные положения

3 ВИЗНАЧЕННЯ

У даному стандарті використані такі терміни і їх визначення:
Рейка - пристосування у виді жорсткого прямолінійного стержня, який прикладають до поверхні основи (покриття) дороги (аеродрому) з метою виявлення просвітів між стержнем і поверхнею.
Просвіт під рейкою - зазор між нижньою гранню рейки і поверхнею основи (покриття) дороги (аеродрому).
Клиновий промірник - пристосування у виді клину, на одній з граней якого нанесені поділки для визначення величини просвіту під рейкою.
Відмітка відносна - величина відліку за нівелірною рейкою, яка приведена до єдиного висотного рівня і взята по відношенню до нього з позитивним знаком.

4 ВИМІРЮВАННЯ 3 ДОПОМОГОЮ РЕЙКИ 3 КЛИНОВИМ ПРОМІРНИКОМ

4.1 Вимоги до рейки і клинового промірника
4.1.1 Довжина рейки повинна бути 3000±2мм.
4.1.2 Прогин рейки від власної ваги у середині прогону завдовжки 2900 мм не повинен перевищувати 0,4 мм.
4.1.3 Ширина опорної грані рейки повинна бути 50±2 мм.
4.1.4 Відхилення опорної грані рейки від площинності не повинно перевищувати 0,2 мм; допускається замість відхилень від площинності вимірювати відхилення від прямолінійності поздовжнього профілю поверхні опорної грані рейки, які не повинні перевищувати 0,2 мм.
4.1.5 Відхилення бокової грані рейки від прямолінійності не повинно перевищувати 10 мм на довжині рейки.
4.1.6 На бокових гранях рейки повинні бути п'ять міток, які вказують місця вимірювань просвітів під рейкою; крок міток 500±2 мм; відстань від крайніх міток до торців рейки 500±2 мм.
4.1.7 Клиновий промірник повинен мати дві плоскі грані завширшки 50±0,5 мм; кут між поверхнями граней повинен бути у межах         5° 45?±5?.
4.1.8 Одна з граней клинового промірника повинна мати поперечні риски; крок рисок 10±0,1 мм; риски повинні мати цифрові позначення від 1 до 15.
4.1.9 Рейка і клиновий промірник повинні бути атестовані відповідно до вимог ГОСТ 24555.
4.2 Підготовка до вимірювань
4.2.1 Довжину ділянки вимірювань слід приймати у межах 300-400 м.
4.3 Проведення вимірювань
4.3.1 Вимірювання на дорогах і вулицях слід проводити, прикладаючи рейку до поверхні основи (покриття) на відстані 0,5-1,0 м від кожної кромки покриття або краю смуги руху; а на аеродромах - по осі ряду (смуги).
Примітка. При багатосмуговій проїзній частині дороги рейку слід прикладати на відстані 0,5-1,0 м від межі кожної смуги руху.
4.3.2 При кожному прикладанні рейки слід вимірювати величину п'яти просвітів під рейкою у місцях, що відповідають міткам на бокових гранях рейки.
4.3.3 Місця прикладання рейки повинні бути рівномірно розташовані по довжині ділянки вимірювань.
4.3.4 Загальне число вимірювань просвітів під рейкою на ділянці вимірювань повинно бути не менше 120.
4.4 Обробка даних і подання результатів вимірювань
4.4.1 Загальне число вимірювань слід прийняти за 100 % і визначити число просвітів під рейкою, яке перевищує максимально допустиму величину, встановлену СНіП 3.06.03-85 і СНіП 32-03-96, і число просвітів, менше мінімально допустимої величини, встановленої тими самими документами. Слід також знайти найбільшу величину просвіту. Величини просвітів, одержані при вимірюваннях на вертикальних кривих, слід коригувати, використовуючи дані, наведені у додатку А.

5 ВИМІРЮВАННЯ 3 ДОПОМОГОЮ НІВЕЛІРА І НІВЕЛІРНОЇ РЕЙКИ

5.1 Вимоги до нівеліра і нівелірної рейки
5.1.1 Нівелір і рейка повинні бути технічно справні, вивірені і відповідати вимогам ГОСТ 10528.
5.1.2 Опорний  торепць  нівелірної рейки повинен бути обладнаний насадкою з напівсферичним підп’ятником.
5.2 Підготовка до вимірювань. Проведення вимірювань
5.2.1 Довжина ділянки вимірювань повинна бути  не менше 400 м.
5.2.2 Місця встановлення нівелірної рейки повинні бути розташовані на одній лінії, яка знаходиться  на відстані  0,5-1,0 м від  кромки основи  (покриття) дороги або на осі основи (покриття) аеродрому. Місця  встановлення повинні бути позначені мітками. Крок міток 5±0,2м.
5.2.3 Вимірювання слід проводити, послідовно встановлюючи нівелірну рейку на кожну з міток.

Скачать полную версию ДСТУ Б В.2.3-3-2000 (ГОСТ 30412-96) Дороги автомобільні та аеродроми. Методи вимірювань нерівностей основ і покриттів

К разделу "Нормативы строительства фундамента"

К разделу ДСТУ "Услуги, объекты"


Строительно-монтажные работы:

топ
Ковка художественная Ампир-Авант
топ
Выявление дефектов в гидротехнических сооружениях и разработка мероприятий по их устранению Проектно-монтажная компания «РЫБПРОМСЕРВИС».
 

Вы не зарегистрированные на сайте. Авторизуйтесь или зарегистрируйтесь пожалуйста.